Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen zich op alle vlakken kunnen ontwikkelen. Naast de cognitieve ontwikkeling, staan ook praktische vaardigheden hoog in het vaandel op It Twaspan.

Zo wordt er bijvoorbeeld gekookt:  er wordt hierbij praktisch én theoretisch gewerkt: lezen van het recept, kijken wat er allemaal nodig is, een berekening maken van wat het gaat kosten, wegen.....

Op vrijdagmiddag vindt er een talentencircuit plaats. Vaste onderdelen zijn: drum, gitaar, zang, keyboard en koken.
De overige activiteiten wisselen: knutselen, sport, drama, techniek, ICT, schilderen, boetseren.
Alle kinderen van groep 3 t/m 8 doen hier aan mee. De kinderen kunnen zich inschrijven voor een activiteit naar keuze.